نقد فیلم های محمدرضاگلزار: سام ونرگس

دانستنی های فیلم سام و نرگسسام و نرگس ساخته ايرج قادري، آخرين فيلم اكران شده در فصل تابستان بود. فيلم در روز 27 شهريور به نمايش درآمد كه بيشترين زمان نمايش خود را در فصل پاييز داشت. اكران سام و نرگس به صلاح ديد مديران هدايت فيلم سه سال به تعويق افتاد. سام و نرگس اولين تجربه حضور محمدرضا گلزار در سينما است. جديدترين فيلم ايرج قادري يك فيلم فارسي خوش ساخت و خوش و آبرنگ است. ايرج قادري در اين فيلم ثابت مي كند كه رگ خواب تماشاگر همچنان در دستش است و ثابت ميكند كه در نوعي از سینما، يك حرفه اي تمام عيار است. عنصر تعليق و تدوين در اين فيلم نقش بسزايي در پيشبرد قصه دارند. سام و نرگس مخالفان زيادي پيدا كرد و خيلي ها سعي كردند كه فيلم و سازنده اش را با روشهاي متفاوت نكوهش كنند. در زمان اكران فيلم، محمود كاكاوند بازيگر نقش عبد در اين فيلم به دلايل نامعلومي خودكشي كرد. سام و نرگس توانست در مدت زمان 63 روز 190 ميليون تومان فروش كند.

56190861995499050957

نقدی برفیلم سام ونرگس :

رزیتا: خودفیلم: کیفیتش پایین بود یعنی فکرکنم درجه کیفیش “ج” میشد! صداخوب بود امانوروکنتراستش کم بود! موسیقی متن یکنواخت بودتقریبا! البته چون برای خیلی ساله پیشه وامکانات فیلمبرداری اون موقع به نسبت الان دوربین هاو….پیشرفته نبودن،طبیعیه! بازیگران: عبد(محمودکاکاوند)خیلی خوب بودوحرفه ای ونوشین حسین خانی هم که اولین فیلمش بود خوب بود! سام(محمدرضاگلزار) به نسبت اینکه اولین فیلمی بودکه بازی کرد خیلی خوب بود،نقشی که داشت:”سام “درسته که ازیک خانواده درسطح اجتماعی بالابود،اماباتوجه به ویژگی شخصیتش که شخصیت سام یک پسر مصمم ومحکم وبااراده بودکه حتی مقابل خانوادش هم ایستاد،اما فن بیانش کمی لوس بودکه بنظرم باعث شد نقشه عبد بیشترتوذهنها بمونه وتاثیرگذارترباشه! بهترین دیالوگش به نظر من درسکانس توی دادگاه بود! سام: عبدرومن نکشتم،خودش کشت،نه خودشم نکشت….عبد روجهل کشت،عبدروتعصب های کورکورانه کشت عبدروتوهم وبد بینی هاش کشت! آخه باعث وبانی این همه کج فهمی هاکیه؟! خاطره هم ازاین فیلم….یادمه این فیلم روخیلی ساله پیش برای خانواده دوستم بردم که ببیند….به صحنه اعدام که رسید همه گریه کردندواشکهاسرازیرشده بود اینقدرتحت تاثیرقرارگرفتن ومدام قربون صدقه سام میرفتندومیگفتن خداکنه اعدامش نکنن بی گناهه!  
 
فرهاد:  درسته..البته کیفیت فیلم که نسبت به سال فیلم هست ..ما تا همین دو سال پیش کلا کیفیت الف نداشتیم یا خیلی خیلی محدود بودن و با پیشرفت تگنولوژی الان شاهد کیفیت الف که البته بعضی هاشون در اسم الف هستن ,هستیم…به نظر من او زمان چون رضا گلزار هنوز چهره نشده بود برای همین خیلی روی گریمش کار نشد و روی هنرش یعنی گیتار زنی تکیه شد..ما شاهد استفاده ازاین هنر وتکیه کارگردانان روی این هنر رضا گلزار در فیلم بالای شهر پایین شهر هم هستیم در گل یخ که در نقش خواننده بود تا نوازنده….بعد از فیلم کما هم تکیه تهیه کننده ها اومد روی چهره رضا گلزار و گریم که در فیلم کما جواب داد…اما در فیلم سام و نرگس که یکم خلق و خوی فیلم هندی به خودش گرفت و بعضی جاهای فیلم رو میشد تا اخر حدس زد…گریمر این فیلم اصلا فیلم سختی رو پشت سر نذاشت چون گریم خاصی نداشت این فیلم…همونطور که گفتم چون بعضی جاهای فیلم رو میشد حدس زد نا خوداگاه گره های فیلم بعضی اوقات جلوتر توسط ذهن بیننده باز میشد و هیجان رو کم میکرد… 
 
رزیتا: دقیقا! گریمه معمولی داشت وچهره خودش بود! اما حدس زدن سکانس آخر زیادهم آسون نبود….بخصوص که پدرنرگس فلج بودونمیتونست حرکت کنه ولحظه ی اعدام هم نردیک بود واینکه فکرکنی پدر نرگس به موقع برای رضایت میرسه….کمی دورازنظرهابود! یه چیزی که خیلی غیرطبیعی بنظرمی رسید واسه من….پدرنرگس فورابعدازمرگ عبد که پسرش بود،قبول کردبرای دخترش خواستکاربیاد ومراسم عقدبرای اوناگرفت! خانواده متعصب وسنتی تازه داغ دیده….کمی غیرمعقوله انجام دادن اینکار ازش!
 
آپلود عکس , آپلود رایگان  
 
فرهاد:بله برای همین میگم فیلم هندی شده بود و من از صحنه اول فهمیدم که سام با این دختر ازدواج میکنه ولی فقط یک جا گفتم تو این فیلم باید یکی بمیره و این امکان رو هم برای دختره هم برای سام و هم برای عبد میدیدم اما از اونجا که فیلم ایرانی یا هندی باید پایان خوش داشته باشه و همه برن سر خونه زندگیشون این عبد بود که مرد و آخرش انگار نه انگار که وجود داشت.
 
رزیتا: ممکنه پدرنرگس برای ترس ازآبرو اینکاروکرده باشه….اماغیرطبیعی بود….میشه گفت این فیلم اغراق زیاد داشت….البته معمولا فیلم های ایرج قادری عزیز همیشه به این صورت بود….خیلی فیلمی هست نوع کارش. درخشش نقشه عبدهم ازهمه بازیگرای دیگه بیشتر بود فکرمیکنم! ویژگی فیلمهای ایرانی هم اینه که معمولاهمه پایان خوش دارن….البته بجزبرخی فیلمهایی که بتازگی میبینیم که رویه هافرق کرده ودید همه عوض شده وسعی میکنن به واقع گرایی برن. خب البته سام ونرگس برای ده،دوازده ساله پیش بود که تفکرات هم فرق داشت ومعمولا فیلمهامضمونش به اون صورت بود! وفکرمیکنم هدف فیلم خیلی برای مردم عبرت آموزنبود! بنظرم همون دیالوگ سام در دادگاه هدف فیلم رو میخواست برسونه که اکثرمردا اسیرجهل وتعصب های کورکورانه میشن وچشم مردم رو بازکنه که ازاین منجلاب ونادانی بیرون بیان وبفهمن ممکنه به کج فهمی هاوتعصب های بیجاشون مرگ کسی رو رقم بزنن….امادرنگاه کلی این هدف اصلا به چشم نمیخورد….فقط چیزی که خیلی برای همه درتیررس بود این بودکه دونفرازدوخانوداه بادوطرزفکرجداعاشق هم شدن….وچیزی که اینجامهمه به هم رسیدن این دونفر هست…. فیلم اینجورنشون میدادکه قصه یه قصه ی عشقیه بادردسرهست! نه یه فیلم واسه آگاه کردن اجتماع ازچیزی که مدتهاست گریبانگیرش شده واون چیز:تعصب های بی حد وبی جاست!  
 
آپلود عکس , آپلود رایگان   
 
فلورا : سام و نرگس با توجه به اینکه اولین کار محمدرضا گلزار در سینما بود قابلیتهای اونو تو سینما نشون داد.البته من کلا معتقدم اگر کارگزدانی قوی باشه می تونه بهترین حسهارو به بازیگرش انتقال بده و در عوض بهترین بازی رو از اون در بیاره.اما در کل نسبت به کار اول و نوع نقش آقای گلزار سعی خودشو کرده بود.کیفیت فیلم هم خوب بسته به امکانات فیلمسازی ایران در نظر بگیریم کلا پایین بود!
 
رزیتا: دقیقا فلورا…. کارگردان خیلی تاثیر گذاربود….وبه نظرم یکی ازدلایل خوب بازی کردن محمد هم همین وجودایرج قادری وراهنمایی هاوتجربیاته پربارش بود که تونست یه بازی خوب ازمحمدرضاگلزاربگیره.
 
آتوسا: من باهاتون موافقم،کارگردانی خوب این بازی باعث شده فیلم زیباتربشه. فیلم آموزنده هست واشاره به طرز فکر پدر ومادرها که تعصب بی جا داشتند بعضی جاها نشون میده پدر دخترشو کتک می زنه واز معرفت دو تا دوست میگه! گلزارم بنظرم یه جاهایی مصنوعی بازی کرده ولی برای بار اول خوب بوده.
 
سپیده : من بنا به عادتی که دارم فیلم قدیم رو باجدیدخیلی مقایسه می کنم به نظر من فیلمهای قدیمی (منظورازقدیمی فیلمهایی که همسال ساخت باسام ونرگس اند) محتوا وپیام بیشتری نسبت به فیلم های حال حاضر دارند حتی اینمقوله تو خود فیلمهای آقای گلزارهم به چشم میخوره. همین سام ونرگس که اولین فیلم ایشونه ازنظر محتوایی خیلی قوی تر از فیلم تو،من آخرین فیلم ایشون هست.البته درسته که فیلمنامه وموضوع دسته بازیگرنیست….امامن خودم به شخصه وقتی فیلم سام ونرگس رو توزمان حال میبینم بازم برام جذابیت داره هنوزم. بنظرم هستند هنوزم آدمهایی بااون شمایل. درمقایسه با الان درسته که کیفیت بازیها،تصویر وهمه چیزخیلی پایین ترِ اما محتوابیشترِ. فیلمهای حال حاضر بیشتر تکیه برگریم وجلوه های ویژه وتصویرِ….وهمونجوری که دوستان اشاره کردین باتوجه به دیده شدن چهره جناب گلزارتکیه بیشتر روی تیپ وقیافه ایشون میشه درصورتی که درفیلم سام ونرگس تکیه بیشتر روی بازی ها بودبااینکه فیلم اول ایشون بود بنظرم بازیه قابله قبول وتاثیرگذاری داشتند مخصوصا سکانس دادگاه وصحنه اعدام. من خیلی ازدوستان که باوجود دیدن چندباره فیلم تحمل دیدن 10 دقیقه آخروندارند اینها همه نشون دهنده بازی قوی وصدالبته کاگردانی پرتوانه زنده یاد ایرج قادری است.
 
فرهاد: با سپیده راجع به محتوای فیلم های قدیمی موافقم اما قدیم یجوری داستان همه فیلم نامه ها شبیه به هم یا کپی برداری از فیلم های خارجی بود .همین سام و نرگس که میگیم یکم اغراق آمیز بود و پایانی خوش شبیه اکثر فیلم های دهه قبل ایران و کلا فیلم های هندی داره که یکم هیجانش نسبت به فیلم های الان که ذهن بیننده رو شدیدا درگیر میکنه فرق داره…این فیلم با وجود پایان و محتوا ولی داستانش به گونه ای بود که میشد حدس زد و گره های فیلم به راحتی قبل باز شدن قابل حدس بود..حالا چیزی که این فیلم رو جذاب کرد کارگردانی مرحوم قادری بود و اینکه خوشبختانه فیلم بر پایه اسم و چهره نبود…این فیلم رو میشه گفت مرحوم قادری از اب دراورد.
 
سپیده: موافقم فیلم قابله حدس بود وتقریبا روی یک ریتم جلو می رفت وتاحدودی هم هندی بازی بود ولی ازاینکه درگیر مسائل جامعه بود خیلی خوشحالم،فیلمهای امروزی خلی شیک شدند ودرگیرمساول جامعه نیستند. ولی بااین همه فیلمی که باگذشتنه یک دهه هنوز هم بیننده رو جذب میکنه.
 
فرهاد: این فیلم رو به جرآت میشه جز 5 فیلم اولی دونست که رضا گلزار توش بازی کرده مخصوصا بازی معرکش در قسمت دادگاه…فیلم نامه و کارگردانی عالی بود ولی چند جا واسم جای سوال داشت!! اول دلیل اون بارون بی مورد رو نمیدونم که چرا یهو رگباری گرفت موقعی که عبد داشت خواهرش رو تنبیه میکرد..اصلا صحنه هیجانی نبود که بخواد اونطور جو داده بشه مخصوصا وقتی بدون هیچ بادی بارون گرفت اونم شدید و در صحنه بعد خیابون ها خشک بود این بارون بی مورد بیشتر به چشم اومد…دوما هم سام و هم عبد جفتشون یه خونواده میلیونر داشتن اما رضا دوچرخه داشت و عبد هم حتی 43 هزار تومن نداشت تا چاقوویی که دوست داره بخره و از دیدش با این وضع مالی خونوادش خیلی گرون بود!!!وقتی هم که رضا گرفت گفت فوقش به جای کفش آدیداس کفش ملی میپوشم و اونم طوری نشون داد که این مبلغ واس اون با این خونواده هم زیاد بوده!!!اگر خونوادشون معمولی بود طبیعی بود این حرکاتشون….سوما وقتی عبد چاقو توی دستش بود با رضا داشتن با فکر هم حرف میزدن و صحبت نمیکردن مثه فوتبالیستها که با فکر میحرفیدن..این تو فکرش مبگفت بکش راحت بشم اون تو فکرش میگفت نمیتونم!!! یه سری مسائل هم مثه صحبت برای خواستگاری و عقد و به هم خوردنش خیلی زود و در کمتر از 1 دقیقه تو فیلم اتفاق افتاد اما هیجان فیلم در دادگاه و ولی دم رو میشد با هیجان فیلم هیس که دنبال ولی دم بودن مقایسه کرد البته نسبت به زمان خودش نه زمان حال…در نهایت هم موسیقی عالی مرحوم بابک بیات با خوانندگی فوق العاده حمید حامی.
 
رزیتا: باسپیده موافقم اما همه فیلمهای الان محتواشون جلب توجه بیننده باجلوه وگریم واینانیست…. الان فیلمهای خیلی بامحتوایی مثله “هیس…” “گذشته” وخیلی های دیگه داریم….اما بهتربگیم رویه فیلمهای محمدرضاست که بعدازسام ونرگس بجز زمانه وبوتیک، به تیپ وچهره وویژگی های ظاهری اش تکیه شده!
فرهادبنظرمنم اون بارون وهمون صحنه عقد وایناوبعضی صحنه هاش اغراق شده بود. بهترین سکانس بازی محمدرضاهم سکانس دادگاه وفینال بود! اماهنوزم بنظرم فیلم اونجورکه بخواست معذل جامعه تعصب های بیجاروبه مردم انتقال بده فقط تاحدودی موفق بود وچیزی که من دیدم مردم بیشتر تحت تاثیرش قرارگرفتن ومنتظرش بودن بهم رسیدن سام ونرگس بود واین براشون مهم بود،واون تعصبه بی جا فکرشون رو مشغول نمیکردواونارو به تغییر درتفکراتشون وانمی داشت! برخلاف فیلمهای حال حاضر که آدم وقتی می بینه به فکرفرومیره و باذهنش درگیرمیشه! البته نه همه فیلمهای حال حاضر…برخی ازاونا! متاسفانه رویه بازی محمدرضا درفیلمای بعدش سیرشکسته داشته! دریک فیلم روبه بالا هم محتواخوب بود هم بازی هامقله آتش بس وبوتیک….دریک فیلم روبه پایین محتوا اصلا خوب نبود مثله تو،من! 
 
آپلود عکس , آپلود رایگان   
 
مریم: من این فیلم رو واقعا دوست دارم،تین فیلم ازلحاظ محتواعالی بودوخیلی ازافکار نابا وغلط که درجامعه ماوجود داره روبه تصویرکشیده بود فوق العاده آموزنده بود. یک فیلم فوق العاده تاثیرگذارکه تاثیرش ازبین نمیره تو ذهنم. محمدرضاگلزار دراین فیلم بااینکه اولین فیلمش بود ننقش سام روعالی بازی کرد.
مینا: فیلم های اقای قادری همیشه یه شباهت هایی به هم داشت به خاطر همین یکم فیلم رو قابل پیش ببینی می کرد بازی اقای کاکاوند که خیلی خوب بود بازی آقای گلزارم با توجه به اولین فیلمش عاااااالی بود.صدای آقای حامی هم زیبا بود به فیلم جذابیت میداد.
 
هنگامه: سام ونرگس….فیلمی که رضاگلزار اولین بازی اش رو در اون ارائه داد وهنوز هم میتونه باایفای نقش خوبی که داشت به خیلی ها ثابت کنه که اصول رو بلده وذات بازیگری رو داره.
 
نیکا: فیلم زیبایی بود وآقای گلزار برای اولین بار بازی زیبایی ازخودش نشون دادند.
 
پــ ن : دوستان گلزاری عزیز….این اولین قدم ما برای هدفمندی طرفداری مون بود که سعی کنیم همه گلزاریا رو به پای بحث وگفتگو درموردابعاد بازی محمدرضاگلزاربنشانیم! باتوجه به اینکه درحال حاضر فصل امتحانات خیلی ازبچه هاست،تعدادزیادی نتونستن باما دراین نقد همرا باشند،اما امید هست که درنقدهای بعدی تعدادبیشتری همراهی کنند.
دوستانی هم که وبلاگ رو دنبال می کنند،خوشحال میشم شماهم  نقدتون روبیان کنید،واگرخاطره ای ازاین فیلم به یاد دارید ودیالوگ های  که ازاین فیلم درذهنتون ماندگار شده روبنویسید!



54 دیدگاه


  1. editor4
       editor4 - 14/01/10

    مرسی رزیتا.خیلی خوب تنظیم کردی.من نظرم اینه نقد این هفته رو زودتر تو وبلاگ بذاریم و هر کامنتی رو مثل همین اپ بهش اضافه کنیم.حتی اونایی که تو فیس کامنت میذاریم

    •     - 14/01/11

      فکرخوبیه!
      نقد که پاگرفت توفیسبوک وبچه هانقدهایی روکردن….دروبلاگ قرارمیدیم….تاآخرهفته بچه هایی هم که اینجانقدشون رو میخوان بگن،مانظرشون توی نقد فیسبوکی هم میذاریم.

      • editor4
           editor4 - 14/01/11

        عالیه.دیگه فرهادم شاکی نمی شه .تازه الان هم که مستر گلزار در جریان موضوع هستن

        • site editor
             site editor - 14/01/11

          از چی شاکی شده فرهاد؟ :-D
          به به چه خوب که درجریانه.خدا کنه که صحبتای بچه ها مفید واقع بشه. [-O<

          • editor4
               editor4 - 14/01/12

            خوب اخه فرهاد می گه باید در نقد شرکت کنیم.راستم می گه. ؛*

            • site editor
                 site editor - 14/01/12

              والا حرف حساب میزنه بنده خدا. >:D< من حتی پارسال پیارسالم که تو خدابیامرز رسانه قبلی مرجان نقد میذاشت هیچکی توجه نمیکرد کفرم درمیومد. X( حالا یه عکس میذاشتی 200 تا کامنت میذاشتن بحث میکردن راجبش. :-| هرچیزی جای خودش.بحث راجب چیزای حاشیه ایم خوبه ولی چیزی که میتونه مفید باشه همین نقدوایناس. B-) کاش همه شرکت کنن. [-O<

              • editor4
                   editor4 - 14/01/12

                راست می گه بنده خدا

              •     - 14/01/12

                معمولا میگن وقته نظردادن تو وبلاگ رو ندارن! :-|

            •     - 14/01/12

              فکرنمیکنم کارخیلی سختی هم باشه….طرفداری که همش به به وچه چه نیست که! مااینجوری میخوایم سعی کنیم نشون بدیم فیلمهای محمد رو دور ازعلاقه ای که بش داریم وازچشم یه بیننده ای که ازش انتظار داره،میتونیم نگاه کنیم وسعی کنیم نکته هایی روبگیم که بدرد محمد هم بخوره.

  2.     - 14/01/10

    مرسی رزیتا جون
    منم با نظر فلورا موافقم،اگه بشه همزمان پست رو توی وبلاگ هم بذاریم و بچه هایی که به فیس بوک دسترسی ندارن هم نظرتشون رو بگن و بتونیم به پست اضافه کنیم خیلی خوبه

    •     - 14/01/11

      خواهش عزیزم. چشم! ;)

      •     - 14/01/11

        :*
        چشمت بی بلا

  3.    درین - 14/01/11

    من این فیلمو ندیدم فقط خلاصه داستانشو خوندم و کنجکاویم گل کرد وقتی فهمیدم که یک صحنه اعدام داره.اون قسمتشو پیدا کردم و فقط همون قسمتشو دیدم.نمیدونین چه حسی بود تو خونه گریه و داد و شیون راه انداخته بودم که نکشینش و بعد اونجا که اسلوموشن شد و صندلی داشت از زیر پاش میفتاد با گریه و زاری هی میگفتم مرد کشتینش الان خفه میشه بسه تمومش کنین بیارینش پایین تو رو خدا صندلی رو برگردونین نـــــــنـــــــدازیــــــنش.فقط التماس میکردم که صندلیو نندازنش.اصلا یه وضعی بود O:)

    •     - 14/01/11

      میشه گفت این یک خاطره از فیلم واست بوده.

  4.    sepide - 14/01/11

    rozita jon mer30 vase in poste va mer30 vase in harekate jadid manam ba nazare flora movafeqam

    •     - 14/01/11

      خواهش عزیزم،ممنون که همراهی میکنید! ;)

  5.    behnaz - 14/01/11

    مرسیییییییی رزیتا جون :* ^:)^ از نقدی که گذاشتی یک مقداری کلیشه بود ;;) واقعااااااااا از این دست فیلمها خیلییییییی ساخته شده مخصوصا نقش پدر نرگس
    که البته الان نه ولیییییییی فکر میکنم در قدیم یک همچین پدر هایی بودند که
    بچه هاشون از رویش الگو برداری میکنند وحرف فقط حرف اونها بود :-B
    در مورد بازی رضا جون :* :-X هم با اینکه جزو اولین کارهایش بود وبه قول رزی جونم
    هنوز چهره نشده بود به نظر من خوب بود :)>- :-BD
    ممنون گلم ;)

    •     - 14/01/11

      خواهش عزیزم. ممنون که همراهی میکنید! ;)
      البته هنوزهم ازاون پدرها وبرادرهایی مثله عبد هست….وحتی باشدت بیشتر!

  6.     - 14/01/11

    خسته نباشید خیلی خوب و کامل بود

    •     - 14/01/11

      ممنون سحرعزیز. ;)

  7. site editor
       site editor - 14/01/11

    به به چه نقدای پرباری. =D> سام و نرگس بعد از آتش تنها فیلمیه که بعد این همه سال هنوزم هرموقه نگاش میکنم واقعا تاثیرگذاره واسم و اشکمو درمیاره. :( با این که تکراری میشه حرفم ولی خب منم موافقم که به عنوان اولین تجربه رضا خیلی بازیش خوب بود. L-) کاش الانم دیگه کسی به چهرش توجه نمیکرد و فقط کارشو در نظر میگرفتن. [-( موسیقیشم خیلی به نظر خوب بود و دلنشین. ;;) دیالوگ ماندگارش همون حرفایی بود که تو دادگاه میزد.کلا من همه قسمت دادگاهشو دوس داشتم. \:D/ اونجاییشم که یهو داغ کرد پاشد داد زد ای دروغ گوی کثیـــــــــــف… X( اونجاشم خیلی دوس دارم. :-D یکی از معدود دفعاتی بود که عصبی شدنشو دیدم. :> با اینم موافقم که کارگردان نقش خیلی موثری داره تو بازی گرفتنو اینا. O:) ولی به نظرم رضا اونموقه چون که تازه کار بوده بیشتر شاید به توصیه های کارگردان توجه میکرده یا طوری که اون میگفته رفتار میکرده و هرچی زمان گذشته فک کنم یکم خودمحور شده و هرجور خودش فک میکنه درسته کار میکنه. :-| البته من اینجوری حس میکنم شایدم درست نباشه حرفم. B-) خاطره ام بخوام بگم این که موقه ای که اولین بار دیدم سامونرگسو دقیق یادم نیست چندسالم بودش 6.7 سالم بود به نظر. خونوادگی نشسته بودیم داشتیم نگا میکردیم من و بابامو مامانمو خاله هامو داییمو بابابزرگم و مادرمو اینا همشون بودن. :-J از همون اول اول که عبد اومد تو حیاط با نرگس به دعوا کردن اصن چشمم که به رضا افتاد اشکام یهو سرازیر شد. =(( از همونجا یکسره اشک میریختم همه ام بهم انقد گیر میدادن که تو بچه ای نگا نکن و اینا دیگه انقد گیر دادن پاشدم رفتم تو اتاق از همونجام که صداشو میشنیدم همینطور گریه میکردم دیگه آخرش انقد گریه کردم چشام کاسه خون شده بود همون مدلیم خوابم برد. :(( وقتی ام میخواستیم از خونه بابابزرگم اینا برگردیم همین سیدیشونو چون نذاشتن من ببینم کش رفتم اوردم مشهد. :-D
    مرسی رزی از پستت. \M/ مرسی فرهاد فلورا سپیده آتوسا هنگامه و سرکار خانوم نیکا خانوم. :-BD باتشکر. ^:)^ به امید این که نقد بعدی منم فیسبوک باشم باهتون. [-O<

    • editor4
         editor4 - 14/01/11

      به امید حضور شما د فیس بوک.آخی وبلاگ باز شد.. :-D

      • site editor
           site editor - 14/01/11

        فک کنم یه روز مشخصی هرماه اینجوری میشه… :-?

    •     - 14/01/12

      ممنون ازنظرونقدوخاطره ات. انشاالله که برای فیلمهای بعدی باشی درفیسبوک که همراهی کنی. :)

  8.    تکتا - 14/01/11

    آخیییییییی دقیقا سال تولد من اکران شده…..من 17 روزم بوده نازی چه خوب که تو ماه تولدم اکران شده……ولی فیلمشو الان دارم خیلی هم دیدمش کلا در کنار همه ی ضعف هایی که تو فیلم و گریم و نور پردازی و ری اکشن ها و برخی لوکیشن ها بود ولی در کل من این فیلمو دوست داشتم چون اگر به فیلمای قبلش توجه کنید سام و نرگس جدا فیلمیه که مثل انقلابی در سینمای بعد از انقلاب میمونه ….کما اینکه موضوع متفاوتی داشت که حالا من که یاد ندارم اما براساس تاریخچه ی سینما و فیلمهایی که دیدم و کتابایی که خوندم قبلش ازهمچین موضوعی در فیلمها استفاده نشده….در کل تجربه ی اول آقای گلزار هست ونباید انتظار داشت کسی که هیچ تجربه ی سینمایی نداره یهوو بیاد تو اولین فیلمش شاهکار کنه :"> من به این دلیل به صورت مضاعف دوسش دارم که اولین فیلم رضا اکرانش مصادف با سال اول زندگیه منه :-D :-D مرسی مامانی بازم گل کاشتی مثل همیشه :* یادت میاد مامان 17 روزم که بود رفتیم سینما آقای گلزارو دیدیمو مادر و دختر عاشقش شدیم؟؟؟ :))

    •     - 14/01/12

      عزیزم آره یادمه…. :-D
      ممنون ازنقدونظر واینکه همراهی میکنی. :)

  9.     - 14/01/11

    آخی…یادش بخیر
    ساعت 12شب دیدیم…چقدر گریه کردیم
    من از این فیلم خوشم اومد… :)

    •     - 14/01/12

      فکرکنم همه گلزاریا توعلاقه مندی به فیلماش….سام ونرگس روهمه دوست داشتند! :)

  10.    pariya - 14/01/12

    مرسی خیلی خوب بود \M/
    ایشالا برا فیلمای بعد ما هم شرکت میکنیم
    دیگه امتحانا هم تموم شده

    •     - 14/01/12

      ممنون ازتوجه ات…. :)

  11.    asal mashreghi - 14/01/12

    من این فیلمو خیلی دوست دارم.باوجودتمام ایرادهایی که میشه به فیلم ازنظر ساخت وحتی محتوا گرفت این فیلم دلنشین بودوجای خودش رو در بین مخاطبین زمان خودش باز کرد..با نظر بچه ها موافقم بزرگترین اشکال این فیلم( که البته امروز بیشتر به چشم میاد نه زمان اکران)فیلمنامه ست که تا حدودی ضعیفه و یک سری اتفاقات دور از واقعیت در طول فیلم میافته مثل همون بارش بارون..بازی آقای گلزار دراین فیلم اتفاقا”خیلی باور پذیر بودواین ازنظرمن به این علت بودکه به خصوصیات خودشون خیلی نزدیک بود…

    • editor4
         editor4 - 14/01/12

      مرسی عسل جان

    •     - 14/01/12

      مرسی ازنقدونظرت. ممنون که همراهی میکنی. :)

  12.     - 14/01/12

    به بههه .. عجب نقدی شدااا
    دست همگی درست :)
    مرسی از فرهاد که ایدشو داد ..
    مرسی از همه ی اونایی همراهی کردن .. بعدا ی آبنبات پیش آقای گلزار دارن :-D
    و مرسی از رزیتای عزیز به خاطر آپ

    •     - 14/01/12

      آره منم خیلی اینکارو دوست دارم….یه حرکته خوبیه.
      خواهش میشه :)

  13.     - 14/01/12

    نازی جان یک بار پرسیدی فکرکنم جوابم واضح بود!
    به شایعه دامن نزنید واینقدر دروغ های دیگران رو باورنکنید.

  14.    shahrzad - 14/01/13

    بچه ها واقعا ممنون ب خاطر این ایده عالی ک برای نقد دادین واقعا فکرتون معرکه بود این کار خیلی میتونه به کارهای بعدی سوپراستار کمک کنه، رزیتا جون از تو هم سپاس ویژه ک به این خوبی همه چی رو تنطیم کردی ،من گرفتار بودم نتونستم تو این نقد شرکت کنم ولی از این ب بعد توی تموم نقدا شرکت میکنم و این کارم خیلی دوست دارم ،فقط رزی جون یه سوال اونم اینه ک نقدمو توی وبلاگ بگم یا توی پیج گروه؟

    •     - 14/01/13

      خواهش عزیزم. ماهم خوشحال میشیم همراهی کنی. توی گروه فیسبوک رسانه بتونی نقدت روبگی خیلی خوبه چون اونجا بحث میکنم سرش….نتونستی هم اشکال نداره….اینجابگو. :)

  15.    Dorsa4 - 14/01/13

    Be nazaram kheili khoob bood film ba in ke avalin filmi bood ke mrgolzar bazi mikardan ama kheili khoob bood faghat kami keifiate film benazaram paiin bood ke oonam fk konam bekhatere tajhizate oon moghe boode

    •     - 14/01/13

      مرسی ازنظرت درسای عزیز…. :)

  16.    asal mashreghi - 14/01/13

    khahesh mikonam vazifast!

  17.    Gisoo Kamand - 14/02/25

    فیلم خوبی بود ولی به نظرم یه کمی لوس بود…یعنی هندیش کرده بودن

    •    mehran - 15/01/06

      سلام گیسو جان.فیلمهای هندی هم دروغه و خالی بندی. ولی این فیلم جز واقعیت هر انسان وجود داشته داره.

  18.    maryam - 15/01/11

    واقعا محمود کاکاوند خودکشى کردن ؟؟

  19.    مریم - 15/02/01

    من فقط یک سوال دارم بازیگر نقش عبد واقعا خودکشی کرد؟
    چرا ؟ کی ؟

    •     - 15/02/02

      نه ایست قلبی داشت..همون سالهای اولیه بعداز فیلم سام ونرگس

  20.    niusha - 15/06/13

    فیلم خیلی قشنگی بود مرسی از همتون @};-

  21.    Farzadab44 - 17/06/07

    سلام اقا اگر محمود کاکوند زنده بود به نظر من سوپر استار سینما میشد میتونست جای بهروز وثوقی رو بگیره نمیدون واقعا مرده یا نه کل اینترنت و همه جا رو دنبالش گشتم انگار این آدم فقط و فقط تو فیلم بود و بس هیچی حتی ویکی پویا هم ازش خلری نداره و اقا نمیدونم می شد کجا رفت


نظر شما چیه ؟


کد امنیتی *


نظرات شما بعد از تایید در سایت نشان داده می شود.
۱- در دیدگاه های خود از کلمات زشت یا رکیک استفاده نکنید!
۲- لینک و تبلیغ دیگر سایتها (هر لینکی) در دیدگاه ها، حذف میشود.
۳- لطفا در صورت امکان دیدگاهتان را در بخش مربوطه بنویسید.
۴- از گذاشتن مطالب نامربوط شبیه به جوک، طالع بینی و شعر در دیدگاه ها خودداری کنید.
5- سوالات شخصی از نویسنده یا کاربران فقط با رضایت خودشان پاسخ داده می شود.
در صورت رعایت نکردن موارد بالا حق این را داریم که دیدگاهتان را منتشر نکنیم!
دوستانی که با نام کاربری خود وارد سایت شدند نیازی به وارد کردن ایمیل در بخش نظرات ندارند
و باقی دوستان باید ایمیل خود را وارد کنند تا نظرشان ثبت شود.
برای ثبت نام در سایت از این لینک استفاده کنید.